Alfa Romeo

AlfaSzerviz

Alfa Romeo Buyer's Guide, történet és szerviztanácsok
Cím: 2351 Alsónémedi, RaktárAD utca 7/13
Tel.: +36 20 257 4540

Alfa 156 – Buyer's Guide

A 156 a modern Alfa-érát indította, kiváló vezethetőséggel. Felső lengőkar szilentek és rozsda tipikus.

Főbb erősségek

  • Könnyű, élvezetes futómű
  • Széles motorválaszték

Vásárlás előtt figyelj

  • Felső lengőkar, stabpálca kopás
  • Rozsda: küszöb, hátsó kerékív

Karbantartási javaslatok

  • Futómű beállítás, szilentek cseréje szükség szerint
  • Hűtőfolyadék, fékfolyadék ciklus szerint

Motorváltozatok

Busso V6 (2.5–3.2) benzinesV6szíjas

Keresztben beépített, 60°-os V6. 12V és 24V változatok (2.5/3.0/3.2). Kifinomult hang, egyedi szívósor. Szíjas vezérlés, ajánlott szervizperiódus sok tulaj szerint 60e km / 4 év (konzervatív).

  • Vezérműszíj, feszítők, görgők, vízpumpa állapot — számlával igazolt csereperiódus.
  • Szelepfedél tömítések: olajizzadás hengerfej körül, gyertyafészkekben olajnyom.
  • Hűtőrendszer: termosztát, hűtő radiátor, csövek, hűtőventilátor fokozatok.
  • Üzemanyag-ellátás: injektorok porlasztási kép, nyomás; alapjárati motor tisztaság.
  • Gyújtásrendszer: trafók/elosztókábelek (régebbi), gyertyák hőértéke és hézag.
  • Szívósor változó hossz (VIS) működése, vákuumcsövek repedése.
  • Kipufogó-leömlők repedései, flexibilis csatlakozók állapota.
  • Olajminőség és viszkozitás a használathoz igazítva; rendszeres szintellenőrzés.
  • Váltó és kuplung: kapcsolhatóság, kuplung csúszás; differenciál zörej (GTA-k).
1.9 JTDm 16V dízelszíjasEGR/DPFswirl flaps

Erősebb változat, szívósorban örvénylemezekkel (swirl), amelyek kopása/beragadása gondot okozhat.

  • Szívósor és swirl mechanika kotyogás; tengely kopása, kiütött csapok nyoma.
  • DPF/EGR állapot; rövidtávos használat kerülendő.
  • Turbó állapot és vákuumvezérlés; N75 szelep működése.
  • Injektor korrekció, visszafolyás, kompresszió kiegyenlítettség.
  • Vezérműszíj/vízpumpa időben, feszítők zaja hidegen.
  • Olajcsere max 10–15e km; csak jó minőségű C2/C3.
2.4 JTDm 20V dízelszíjasEGR/DPFswirl flapsnehéz orr

Erős, de az első tengelyt jobban terheli. Hűtés és EGR/DPF állapot kritikus.

  • Főtengely csillapító tárcsa (harmonic balancer) repedés/rezgés.
  • DPF differenciálnyomás szenzor értékei, regeneráció hossza/gyakorisága.
  • Turbó olajfogyasztás, intercooler olajnyomok; csövek tömítettsége.
  • Hűtőventilátor fokozatok, termosztát; túlmelegedés jelei.
  • Vezérműszíj készlet + vízpumpa dokumentált csere.