Alfa 159 – Buyer's Guide
159 – modern és biztonságos.
Főbb erősségek
- Masszív karosszéria
Vásárlás előtt figyelj
- Első lengőkar szilent
Karbantartási javaslatok
- Fékfolyadék 2 évente
Motorváltozatok
2.2 JTS
benzinesláncosDI
Láncos vezérlés, közvetlen befecskendezés. Láncfeszítő/vezető kopás és kokszosodás figyelendő.
- Hidegindítási csörgés (láncfeszítő), vezérlés szinkron értékek diagnosztikában.
- HPFP és befecskendezők állapota; injektor tisztítás igény szerint.
- PCV, vákuumcsövek, pillangó és EGR (ha van) lerakódások tisztítása.
- Olajcsere rövidített periódussal, minőségi olajjal.
3.2 JTS
benzinesláncosV6DI
Láncos vezérlésű V6, közvetlen befecskendezéssel. Láncnyúlás és feszítők állapota kritikus.
- Vezérműlánc nyúlás és jeladók közötti fáziseltérés ellenőrzése.
- HPFP kapacitás, injektorok szivárgás/porlasztás, nagy terhelés alatti AFR.
- Hűtőrendszer, termosztát; melegedés jelei dugóban.
- Olajfogyasztás és PCV rendszer; megfelelő viszkozitás.
1.75 TBi (Turbo Benzina Iniezione)
benzinesturbószíjas
Közvetlen befecskendezéses, szíjas vezérlésű turbómotor. Jellemző a szelepszár környéki kokszosodás (DI sajátosság), PCV és vákuumrendszer állapot ellenőrzése, IC és csövek tömítettsége.
- Hidegindítási egyenletesség, alapjárat stabilitás (gyújtógyertyák, trafók).
- Magasnyomású üzemanyagszivattyú (HPFP) zaj, rail-nyomás eltérések.
- Turbó állapota: wastegate szerkezet kotyogás, túlnyomás értékek menet közben.
- Olajcsere legfeljebb 10–12e km / 1 év, min. ACEA C3, és gyakori szintellenőrzés.
- Szívórendszer és pillangó/PCV lerakódások; szükség esetén tisztítás.
- Hűtőrendszer tömítettség, termosztát nyitási hőfok, csövek repedései.